czwartek, 17 listopada 2011

Formalne i nieformalne stosunki międzyludzkie

Wzajemną współpracę i kontakty zachodzące między osobami zatrudnionymi w zakładzie pracy nazywamy stosunkami międzyludzkimi. Współpraca ta i kontakty mogą przebiegać w różnej zależności, np. w relacji pracownik-pracownik, pracownik-przełożony i odwrotnie. Stosunki międzyludzkie mogą wynikać z powiązań pracowników w sposób oficjalny, urzędowy lub w sposób nieprzewidziany w przepisach.
Uwzględniając te powiązania, wynikające ze stopnia sformalizowania stosunków między członkami załogi przedsiębiorstwa, można wyróżnić stosunki formalne i stosunki nieformalne w zakładzie pracy.

2 komentarze:

wojkiech pisze...

Wykorzystanie współczesnej wiedzy i technologii w rozwoju firmy jest kluczowe. Dlatego wiele firm decyduje się na różnego rodzaju rozwiązania technologiczne jak np. system TETA, możecie o nim poczytać na https://www.teta-air.pl/narzedzia-hr-jaki-system-i-aplikacje-wybrac/. Tego rodzaju systemy znacznie poprawiają skuteczność pracy

Dawid pisze...

Takie poprawne stosunki między pracownikami są bardzo ważne jeśli zależy nam na dobrej atmosferze w firmie ale i efektach pracy. Czy każdy nadaje się do pracy zespołowej? Niestety nie, ale można to już ocenić na etapie rekrutacji. Pomoże w tym narzędzie od https://extended.tools/ . Idealne rozwiązanie dla działów HR.

Prześlij komentarz